Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Sayın Özgül ÖZKAN YAVUZ’un Muhteşem Pakistan Belgeseli Tanıtım Toplantısı Konuşma Notu 27 Mayıs 2019

Sayın Büyükelçi,
Değerli Basın Mensupları,
Kıymetli Misafirler,

Şu anda Şanlıurfa’da bulunan Sayın Bakanımızın sizlere selamlarını iletiyorum.

Pakistan Büyükelçiliğinin ev sahipliğinde gerçekleştirilen “Muhteşem Pakistan” belgeselinin tanıtım toplantısı etkinliğinde bir araya geldiğimiz için çok mutluyum. Hepiniz hoş geldiniz!

Pakistan ve ülkemiz arasındaki dostluk çok uzun yıllara dayanıyor. Bu dostluk öyle bir dostluk ki her iki ülke birbirine ihtiyaç duyduğu her anda kenetlenmiştir. 

Pakistan; zengin tarihi ve kültürü, aynı anda dört mevsimin yaşandığı harika doğası ile dünyada önemli turizm potansiyeline sahip ülkelerden biri. Neredeyse tüm yıl boyunca güneş alan binlerce kilometre uzunluğundaki kıyı şeridi; altın kumsalları ve doğal plajları ile güneş, kum, deniz turizmi için inanılmaz fırsatlar sunuyor. 

Dünyanın en yüksek zirveleri ve harika doğası Pakistan’ı dağ ve doğa turizminde önemli bir destinasyon haline getiriyor. Zengin kültürü ve tarihi ise kültür turizmi bakımından Pakistan’ı öne çıkarmaktadır.

Bugün, Türk Hava Yolları’nın başkent İslamabad’ın yanında Karaçi ve Lahor’a her gün gerçekleştirdiği seferler ile Pakistan ve Türkiye artık birbirine her zamankinden daha yakındır. 

Dostlarımız “Muhteşem Pakistan” adında, Pakistan’ı tanıtan bir belgesel hazırlamışlar. Birazdan hep beraber izleme fırsatını bulacağız. Beş bölüm halinde çekilmiş olan bu belgeselin tamamını TRT Belgesel kanalında da izleyebilecek olmamız çok sevindirici.

Bu belgeselle muhteşem Pakistan’ı bir nebze de olsa tanıma fırsatı bulmamızı çok değerli buluyorum. Daima dost ve kardeş ülke olarak gördüğümüz Pakistan’ın doğası, tarihi ve kültürel zenginliği, ülkemiz insanları için her zaman merak ve ilgi uyandırmıştır. Ne mutlu ki bu belgeselle bu kültür ve medeniyeti daha yakından tanıyacağız. 

Emeği geçen herkese çok teşekkür ediyorum!

Buradan bir de müjde vermek yerinde olacaktır. Cumhurbaşkanlığımız himayesinde gerçekleştirdiğimiz Pakistan Stratejik Eylem Planı çerçevesinde Bakanlık olarak dost ülke Pakistan’ın turizm çalışmalarında stratejik partner olarak yer alıyoruz. En kısa zamanda uzman heyetimizle birlikte Pakistan’a gideceğiz. Turizm alanlarının potansiyelini yerinde değerlendirip, bu güzelliklerin bir an önce tüm dünya ile buluşması için gerekli adımları atacağız. 

Değerli davetliler; 

Sözlerime son verirken, ülkelerimiz arasındaki kadim dostluk ilişkilerini bir adım daha ileri götürmesini temenni ettiğim etkinlik için emeği geçen herkese çok teşekkür ediyorum. Hayırlı iftarlar diliyorum, Allah Oruçlarımızı kabul etsin!

No comments:

Post a Comment