Acceptance Speech of Ambassador Haroon Shaukat during medal award ceremony at Turkish Foreign Ministry - Turkish version

Ekselansları,
Türkiye Cumhuriyeti’nin değerli Dışişleri Bakanı,
Ekselansları Dışişleri Bakan Yardımcısı,
Ekselansları Dışişleri Bakanlığı Müsteşarı,
Sevgideğer  Basın mensupları,
Ekselansları, kıymetli arkadaşlar.
Hepiniz saygı ve savgi ile selamlıyorum.
Ekselansları Dışişleri Bakanın’dan bu çok önemli ve değerli
“Üstün Hizmet” ödülünü almaktan büyük şeref duydum.
En kalbi duygularımı kabul ediniz.
Bana büyük onur verdiniz.
Çok duygulandım ve mahçup oldum.
Ekselanları,
Geçen 3,5 yılda, bu harika dost ve kardeş ülkede ilişkileri arttırmaya çabaladım.
Özellikle, ticari ve ekonomik ilişkilere önem verdim.
Sizin yardım ve desteğiniz ile bunu birlikte başardık.
Türkiye’de Pakistan Büyükelçisi olmak inanılmaz büyük bir şereftir.
Çünkü iki ülke arasındaki ilişki özel ve benzersizdir.
Biz iki farklı coğrafyada yaşayoruz, ama gerçekte tek milletiz.
Türkiye’yi her zaman kendi ailemiz gibi gördük.
Bütün kapılar bize her zaman açıktı.
Türkiye bizim ikinci evimizdir.
Türkiye ve Pakistan her zaman birbirlerinin mutluluk, başarı ve acılarını birlikte yaşayorlar.
Böyle bir örnek dünyada başka bir yerde olmaz.
İki ülke  ortak tarih, gelenek, kader, özlem ve ortak değerleri paylaşıyorlar.
İki halk  arasındaki bağlar, Pakistan – Türkiye ilişkilerinin gerçek gücüdür.
Ekselansları,
Biz çok  önemli bir  dönemde Türkiye’de  yaşadık.
Cumhurbaşkanı Ekselansları Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakan Ekselansları Ahmet Davutoğlu liderliğinde Türkiye, ekonomik alanda gerçek bir mucize yaşadı.  
Türk halkının sosyal refah standardı yükseldi.
Türkiye dünyada önemli bir ekonomik güç oldu.
Pakistan Türkiye’nin bu güçlenmesinden ve yükselmesinden gurur duyuyor.
Ekselansları,
Türkiye her zaman, iyi ve kötü günde, Pakistan’ın yanındadır.
Ikibinbeş depremi, ikibinon ve ikibinonbir sel felaketinde Türkiye Pakistan’a yardım için en öndeydi.
Ekselansları,
Pakistan, Başbakan Muhammad Nawaz Sharif’in halksever liderliğinde, siyasi istikrar, barış, uyum, hızlı sosyo- ekonomik kalkınma ve  refahın  yolundadır.
Bu kritik dönemde, Türkiye, Pakistan’ın her alanda, en değerli ve güvenilir startejik partneridir.
Pakistan ve Türkiye  daha geniş bölgede istikrar için, iki önemli güçdürler.
Sözlerime son vermeden önce sizlere candan teşekkürlerimi sunmak isterim.
Türkiye ve Pakistan için parlak bir gelecek temenni ederim.
Türkiye ile ikili ilişkileri daha da derin bir hale getirmek için, hangi görev olursa olsun, büyük bir onurla çalışacağım.
Yaşasın Türkiye Pakistan dostluğu, kardeşliği ve startejik ortaklığı.
Hepinize başarılar diler ve teşekkür ederim.



No comments:

Post a Comment