Keşmir Dayanışma Günü semineri dolayısıyla Keşmir öğrenci Ishfaq Bashir’un görüşleri Ankara, 5 Şubat 2016

Rahman ve rahim olan Allah’ın adıyla;

Herkese iyi akşamlar. 
Ben Ishfaq Bashir. 
Orta Doğu Teknik Üniversitesi’nde (ODTÜ’de) inşaat mühendisligı okuyorum. 
Bugün, bir Azad Keşmirli olarak karşınızda duruyorum. 
Her yıl 5 subat’ta, kalbimizin oradaki kardeşlerimizle olduğunu göstermek için, Keşmir bağımsızlık gününü kutluyoruz. Keşmir; günümüzde ikiye ayrılmış durumda: bugün ailemin yaşadığı Azadi Keşmir ve Hindistan tarafından işgal edilmiş, hiç göremediğim, birçok akrabamın yaşadığı, Cemmu Keşmir. 
Ben Azadi Keşmir’de Neelum vadisinde yaşıyorum. Neluum vadisi sınır bölgesinde yer alıyor ve bu yüzden, daha çok saldırıya şahit oluyor. Mesela, 1999 (bin dokuz yüz doksan dokuz) ‘da; beş lise öğrencisi, evlerine dönerken Hindistan askeri saldırıları yüzünden, yolunu kaybetti. Ve ekim 2000 (iki bin)’de, kuzenim, sınır kontrol çizgisinde, birçok kişi ile birlikte, şehit oldu. Ben, tüm bu acılara, kendi gözlerimle şahit oldum. Acı çeken insanları gördüm. İnsanlar, Hindistan’ın bu işgali yüzünden, evlerinden dısarı çıkmaya korkar oldu. Tarlalar yok ediliyor, hayvanlar öldürülüyor, evlerimiz yıkılıyor. Hindistan, bir zamanlar, dünyadaki cennet olarak bilinen Keşmiri, evimizi, hayatlarımızı cehenneme çevirdi. Dünyanın en güzel yerlerinden biri şuan harabeler içinde. 
Kendi halkı karşı çıkmasına rağmen, Hindistan işgallerine devam ediyor. Keşmirlilerin; Güvenlik konseyine bulunduğu barış talepleri; şiddet ve baskıyla cevap buldu. Keşmir sadece bir bölge sorunu değil; aynı zamanda bir insanlık sorunu. Yüz yıllık kültür sınırın diğer tarafında kalan kardeşlerimiz, işte bunlar, zamanla kaybettiklerimiz... Paylaştığımız şey ise hissettiğimiz acı…. 
Son istatiklere göre 94 bin insan öldürüldü, 100,000 insan göçe zorlandı, 22 (yirmi iki) bin kadın dul kaldı ve 107 (yüz yedi) bin kadar çocuk babasız kaldı... Rakamlar korkunç ve maalesef gerçek. Durum gerçekten ciddi. Dünya Hindistan’ı Bollywood filmleriyle, renkleriyle, danslarıyla tanıyor. Ama çok az kişi Keshmir’i biliyor, televizyonlar bizden bahsetmiyor, kimse bizi duymuyor. Hindistan, demokratik bir ülke olduğunu iddia ediyor ama gerçekte Hindistan’ın iki yüzü var. Keşmir, insan haklarının, dramatik ihlaline şahit oldu; insanlar zincirlendi, siyasi liderleri hapsedildi. 
Azadi Keşmir bölgesine ait olan bizler, Pakistan’la olan kardeşçe ilişkimizden memnunuz. Ama eşit haklardan mahrumuz ve Pakistan’ın demokratik sisteminde tam olarak yer almak istiyoruz. Ancak bu sorun, Keşmirlilerin isteği dahilinde çözülmeli. Son olarak, Türk milletine Keşmir’e 2005 depreminde yardım ettikleri için, bizi destekledikleri için, yanımızda oldukları için, buradan teşekkür etmek istiyorum. Sizlere müteşekkiriz. Beni dinlediğiniz için çok teşekkür ederim.

No comments:

Post a Comment