Türkiye, bölgesinde ve müslüman nüfusun yoğun olduğu ülkelerde etkinliğini ekonomik olarak artırmaya devam ediyor. Türk yatırımcılarının etkisiyle Türkiye’nin en önemli unsuru olan ‘yumuşak gücü’ bölgede hızla artıyor. Türk yatırımcıları bölge ülkelerindeki yatırım hacimlerini ciddi boyutlarda artırırken, öncü Türk şirketleri de yatırımları ile Türkiye ekonomisinin bölgesel güç olma yolunda ilerlemesine katkı yapıyor. Bu tür şirketlerin başında gelen Türkiye’nin de içerisinde bulunduğu 10 ülkede 23 fabrika ve 11 bin çalışanıyla 370 milyondan fazla tüketiciye hitap eden Coca-Cola İçecek (CCİ), 2008’den bu yana faaliyette bulunduğu Pakistan operasyonunu büyütüyor. Ülkede 6 üretim tesisi ile hizmet veren şirket, üç yıl içeresinde 300 milyon dolar yatırım ile 3 yeni fabrika daha açıp, üretim kapasitesini 1.5 kat artırmayı hedefliyor.
Türkiye’den sonra geliyor
Pakistan’ın en büyük yatırımcılarından biri olan CCI, Orta Asya, Orta Doğu ve Pakistan’daki yatırımlarıyla Türkiye’nin bölgesel güç olmasına katkı sağlamayı hedeflediğini söyleyen CCI Kurumsal İlişkiler Direktörü Atilla Yerlikaya, Pakistan’da 6 fabrika ve 13 depo ile 5 bin kişiyi doğrudan istihdam ettiklerini söyledi. Yerlikaya “Marketteki kola şişesinin arkasında büyük bir ekonomi var. Bir şişe Coca-Cola, fabrikadan masaya ulaşana kadar birçok sektöre girdi yaratıyor. Pakistan’da bu değer zincirinde yarattığımız istihdam 100 bin kişi” dedi. Pakistan’ın üretim ve tüketim açısından güçlü bir potansiyeli beraberinde getirdiğini aktaran Yerlikaya “Yatırımlarımızı büyütüyoruz. 300 milyon dolar yatırımla 3 fabrika açacağız. Bunların ikisi genişletme ve yenileme biri de yeni yatırım olacak. Hedefimiz 2017’ye kadar kapasitemizi 1.5 katına çıkarmak” dedi. Ülkeye gelmek isteyen Türk yatırımcılara know-how desteği verdiklerini ifade eden Yerlikaya, son 5 yılda 1 milyar dolar yatırım yaptıklarını bunun yarısından fazlasının Türkiye’de gerçekleştirildiğini söyledi. Yerlikaya “Pakistan Türkiye’den sonra en büyük operasyonumuz” dedi.
Sosyal sorunlara duyarlı yatırımcı
3.2.1 Başla! projesiyle faaliyet gösterdiği ülkelerde okul çağındaki gençlerin sosyal ve fiziksel gelişimine katkı sağlamayı hedefleyen Coca-Cola İçecek, Pakistan’da da bu projeyi yürütüyor. Yerel dilde 321 Bhago! adıyla anılan projeye katılan öğrenciler, çeşitli spor aktivitelerinin yanı sıra özgüvenlerini ve kendini ifade etme becerilerini geliştirmeye yönelik çalışmalarda bulunuyor. Pakistan’da ihtiyaç sahibi 22 okulda 5 bin gence ulaşılıyor. Enerji ve su sıkıntısı yaşanan Pakistan’da iyileştirme çalışmaları da yapan şirket, 2013’te yürüttüğü enerji verimliliği projeleriyle Pakistan’da 2 milyon kilowatt saat elektrik tasarrufu sağladı. Temiz içme suyunun büyük sorun olduğu ülkede ‘Temiz Su’ projesini de başlattı.
Courtesy: Star Gazetesi
External link: http://haber.stargazete.com/ekonomi/coca-cola-icecekten-pakistana-300-milyon-dolarlik-yeni-yatirim/haber-954051
No comments:
Post a Comment