Türkiye Pakistan'da Turizm ve Konukseverlik alanında Mükemmeliyet Merkezi kuracak

ANKARA, 9 Ekim 2019: Pakistan ve Türkiye İslamabad'da Turizm ve Konukseverlik Yönetimi alanında bir Mükemmeliyet Merkezi kurmak için anlaştı.  Projeye Federal Eğitim, Mesleki Eğitim ve Ulusal Miras Bakanı Sayın Shafqat Mahmood ile Türkiye Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Dr. serdar Çam arasında bugün Ankara'da yapılan bir görüşme sırasında son şekli verildi.  
Toplantıları sırasında, hem Bakan Shahfqat Mahmood hem de Bakan Serdar Çam eğitim, teknik eğitim, kültür ve turizm sektörlerinde daha fazla işbirliği fırsatlarını araştırdı.  Sayın Shafqat Mahmood Türk meslektaşını Pakistan'daki turizm sektörü potansiyeli hakkında bilgilendirdi.  Kendisi bu yıl Pakistan'da yerli turizmin doruğa ulaştığını söyledi ama daha fazla yabancı turist çekmek için daha fazla çabaya ihtiyaç olduğunu belirtti. Bakan Shafqat Mahmood Türkiye'nin halkına ve liderlerine özellikle Keşmir meselesinde olmak üzere Pakistan'ın önemli milli meselelerinde yanında durduğu için şükranlarını belirtti.  Kendisi aynı zamanda Türkiye hakkındaki meselelerde Pakistan'ın desteklerinin güvencesini verdi.  Her iki taraf Türk Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın önümüzdeki Pakistan ziyaretinin ikili ilişkilere daha da fazla momentum katacağı yönündeki umutlarını ifade etti.  
Daha öncesinde, Shafqat Mehmood'un önderlik ettiği Pakistan heyeti Türk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı (TİKA) başkanlığını ziyaret etmiş ve Başkan Yardımcısı Prof. Dr. Birol Çetin tarafından bu kuruluşun küresel alandaki ve Pakistan'daki operasyonları hakkında bilgilendirilmişti.  TİKA şubesi 2010'da Pakistan'da açıldığından beri, TİKA'nın eğitim, sağlık, beceri geliştirme, iş alanı yaratılması ve kadınların yoksulluğuna odaklanarak çeşitli sektörlerde Pakistan'da yaklaşık olarak 148 projeyi üstlendiği bilgisini de verdi.  Türk tarafı teknik eğitim ve mesleki eğitim alanlarında daha fazla proje yapmak için yakından isteklerini belirtti.  
Bakan Shafqat Mahmood Pakistan'ın  İslamabad'da Ulusal Beceriler Üniversitesi kurduğunu ve önerilen Konukseverlik ve Turizm Yönetimi Mükemmeliyet Merkezinin bu kampüsün bir parçası olacağını söyledi.  Kendisi belirtti ki, Pakistan Hükümeti ulusal eğitim ders programını insanların ihtiyaçlarına göre gözden geçirmektedir.  Bu da teknik eğitim ve mesleki eğitimi bir öncelik alanı haline getirecektir diye de ekledi. 
Türkiye Büyük Millet Meclisi Türkiye-Pakistan Dostluk Grubu Başkanı Sayın Ali Şahin Bakan Shafqat Mahmood ve eşlik eden heyet için bir öğlen yemeğine ev sahipliği yaptı.  Pakistan heyeti daha sonra Türk Parlamentosunu ziyaret etti ve parlamento oturumunu takip etti.  Türkiye ile bir dayanışma gösterisi olarak, Parlamentoda 15 Temmuz 2016 başarısız darbesi sırasında bombalanan yeri ziyaret ettiler. 
Türkiye'yi TİKA'nın daveti üzerine ziyaret eden ve Bakan Shafqat Mahmood'un başında olduğu Pakistan heyetinde Federal Eğitim ve Mesleki Eğitim Bakanlığı Parlamento Sekreteri Wajiha Akram, Ulusal Mesleki ve Teknik Eğitim Komisyonu (NAVTTC) Başkanı Syed Javed Hassan, NAVTTC Yönetici Müdürü Dr. Nasir Khan ve NAVTTC Genel Müdürü Naeem Siddiqui vardı.

No comments:

Post a Comment