Pakistan Eğitim Bakanı AK Parti Dış İlişkiler Başkanıyla görüştü; Türkiye'deki teknik eğitim ve teknik lise okullarını ziyaret etti

ANKARA, 8 Ekim 2019: Federal Eğitim, Mesleki Eğitim ve Ulusal Miras Bakanı Sayın Shafqat Mahmood beraberindeki 5 üyelik bir heyetle bugün Ankara'da AK Parti Merkezini ziyaret etti ve AK Parti Dış İlişkiler Başkanı Sayın Cevdet Yılmaz'la görüştü.  Her iki taraf Pakistan ve Türkiye arasındaki kardeşlik bağlarını geliştirmeyi tartıştı.

Bakan Shafqat Mahmood Pakistan-Türkiye ilişkisinin Başbakan İmran Han ve Cumhurbaşkanı Recep Tayyip erdoğan'ın liderlikleriyle her geçen gün daha da derinleştiğini söyledi.  Shafqat Mahmood "Tüm dünya Hindistan'ın işgal ettiği Cammu ve Keşmir'i yasadışı olarak bünyesine katmasından sonra Türkiye'nin bir kaya gibi Pakistan'ın yanında durduğu Birleşmiş Milletler Genel Kurulu'ndaki oturum sırasında bu dostluğa ve kardeşliğe tanık olmuştur" dedi.  Kendisi Türk yetkilisini şu andaki hükümetin reform programı hakkında bilgilendirdi ve Pakistan'ın eğitim sistemini insanların ihtiyaçlarına uygun hale getirmek için çabaların gösterildiğini belirtti.


Sayın Cevdet Yılmaz Pakistan'la büyüyen işbirliği için memnuniyetlerini gösterdi.  Kendisi Pakistan'a 15 Temmuz 2016 başarısız darbe girişimi sırasındaki destekleri ve bunun ardından Pakistan'ın attığı adımlar için teşekkür etti.  Hindistan'ın yasadışı ve tek yanlı eylemlerinden sonraki bölgesel durum için endişelerini ifade etti ve Cammu ve Keşmir meselesi için Pakistan'a destek verdi.  Bu meselenin Birleşmiş Milletler Güvenlik Konseyi kararlarına göre Keşmir halkının isteklerine göre barışçıl bir şekilde çözülmesi gerekliliğinin altını çizdi.  Aynı zamanda AK Partinin Pakistan'daki siyasi partilerle kurumsal bağlar geliştirmesi için güçlü isteklerini belirtti.


Pakistan heyeti bugün aynı zamanda Türkiye'deki çeşitli teknik eğitim ve teknik lise tesislerini gözlemlemek ve deneyimlerini ve uzmanlıklarını paylaşmak için Ankara'daki bazı kurumları ziyaret etti.  Heyet Teknik Eğitim Genel Müdürlüğünü ziyaretinin ardından Altındağ İskitler Teknik Lisesini ve Ankara Altındağ Atatürk Teknik Lisesini ziyaret etti.

Bakan Shafqat Mahmood'a Federal Eğitim Bakanlığı Parlamento Sekreteri Sayın Wajiha Akram, Ulusal Mesleki ve Teknik Eğitim Komisyonu (NAVTTC) Başkanı Sayın Syed Javed Hassan, NAVTTC Yönetici Müdürü Dr. Nasir Khan ve NAVTTC Genel Müdürü Sayın Naeem Siddiqui eşlik etti.

No comments:

Post a Comment