Pakistan-Türkiye eğitim ve kültür bağları geliştirilecek

ANKARA, 7 Ekim 2019: 5 üyeli bir heyete liderlik eden Federal Eğitim, Mesleki Eğitim ve Ulusal Miras Bakanı Sayın Shafqat Mahmood bugün Ankara'da Türk Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk'la görüştü.  Her iki bakan eğitimde, özellikle de teknik eğitim ve teknik liselerde Pakistan-Türkiye ilişkilerini daha da geliştirmek için atılacak adımları tartıştı. 


Pakistan heyetine hoşgeldiniz diyen Bakan Ziya Selçuk Pakistan'ın Türk halkının gözünde çok özel bir yer teşkil ettiğini söyledi.  Kendisi Pakistan ve Türkiye'nin tarihte birbirlerini desteklediklerini söyledi ve Türkiye'nin Pakistan halkı tarafından Türk Bağımsızlık Savaşında, Çanakkale Savaşında ve 15 Temmuz 2016 başarısız darbe girişiminde verilen destekleri unutmayacağını vurguladı.  Kendisi aynı zamanda Pakistan Hükümetinin Pak-Türk okullarını Maarif Vakfı'na devretmek için gösterdiği çabaları da övdü.  Ankara'daki Pakistan Büyükelçiliğinin ve Türk Milli Eğitim Bakanlığının ortak çabalarıyla düzenlenen Cinnah Genç Yazarlar Ödülü makale yarışmasından bahsederken, Bakan Ziya Selçuk bunun Pakistan-Türkiye dostluğuna daha da katkıda bulunan önemli bir inisiyatif olduğunun ispatlandığını söyledi.  Kendisi eğitim bağlarını daha da geliştirmek için arzulu olduğunu gösterdi.   


Bakan Shafqat Mahmood Türk ev sahiplerine sıcak konukseverlikleri için teşekkür etti ve Pakistan halkının Türk halkına benzersiz bir sevgisi ve saygısı olduğunu ve bunun tersinin de doğru olduğunu söyledi.  Kendisi Keşmir halkına sağlam destekleri için özellikle Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'a teşekkür etti ve Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın Hint İşgalindeki Keşmir'in acılı halkıyla güçlü bir dayanışma gösterdiği en son Birleşmiş Milletler Güvenlik Konseyi toplantısındaki vurgulayıcı konuşmasını övdü.  Sayın Shafqat Mahmood Türk Bakanı Pakistan'ın tüm eğitim sektörü için düzenli bir ders programını da içeren Pakistan Hükümetinin eğitimde reform programı hakkında bilgilendirdi.  Kendisi toplumun gerekliliklerine ve ihtiyaçlarına uygun olarak Pakistan gençliğine kaliteli bir eğitim vermek için çabaların sürdüğünü söyledi.  Kendisi aynı zamanda teknik eğitim ve teknik lise eğitimi inisiyatiflerinden de bahsetti ve Pakistan'ın Türk deneyimlerinden öğrenmek için can attığını belirtti. 


Bakan Shafqat Mahmood ve Federal Eğitim ve Mesleki Eğitim Bakanlığı Parlamento Sekreteri Sayın Wajiha Akram, Ulusal Mesleki ve Teknik eğitim Komisyonu Yönetici Müdürü Dr. Nasir Khan ve diğer kıdemli memurlardan oluşan heyet Milli Eğitim Bakanlığı Dini Eğitim Genel Müdürlüğünü ziyaret etti.   Kendileri ayrıca Ahmet Tevfik İleri İmam Hatip Lisesi'ni de ziyaret ettiler.  Bakan Shafqat Mahmood Pakistan'ın eğitim ders programını gözden geçirirken, dini ve modern eğitimin bir birleşimi olan İmam Hatip modelindeki Türk deneyimlerinden öğrenebileceklerine işaret etti.

Modern Türkiye'nin kurucusuna saygılarını sunmak için, heyet Anıtkabir'i ziyaret etti.  Bakan Shafqat Mahmood Atatürk'ün mezarına çelenk koydu.


No comments:

Post a Comment